Nasz dzień
Ramowy plan dnia świetlicy szkolnej
7:00 – 9:00 –Schodzenie się dzieci. Czytanie czasopism lub lektur własnych, literatury dziecięcej. Przygotowanie do zajęć. Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów: zajęcia z dziećmi zdolnymi lub zajęcia z dziećmi mającymi trudności w nauce. Rozmowy swobodne z dziećmi na różne tematy. Gry stolikowe - dowolne gry i zabawy dzieci (gry planszowe, układanki, rysowanie, kolorowanie obrazków) Zabawy rozwijające pamięć i spostrzegawczość.
9:00– 10:30 – Zajęcia programowe prowadzone przez wychowawców zgodnie z miesięcznym planem pracy.
10:30-11:00- Czytanie literatury dziecięcej. Prace na świetlicy, przygotowanie dekoracji , przegląd czasopism.
11:00-13:00 Przygotowanie do obiadu. Spożywanie obiadu i odpoczynek poobiedni.
13:00-14:30 – Zajęcia programowe prowadzone przez wychowawców zgodnie z miesięcznym planem pracy.
14:30-16:15 - Odrabianie lekcji, praca z podręcznikiem, ciche czytanie . Gry i zabawy ze śpiewem, zajęcia plastyczne, zajęcia rozwijające aktywność twórczą, konkursy, gry dydaktyczne. Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów: zajęcia z dziećmi zdolnymi lub zajęcia z dziećmi mającymi trudności w nauce. Czytanie literatury dziecięcej. Gry i zabawy (na boisku szkolnym zwłaszcza w okresie wiosny i lata).
16:15–16:30 – Relaks przy muzyce, odpoczynek, porządkowanie sali.
Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych w świetlicy
- Zorganizowanie opieki wychowawczej i bezpiecznych warunków do spędzania czasu wolnego na terenie szkoły
- Kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie
- Organizowanie pomocy w nauce oraz tworzenie warunków do nauki własnej
- Rozwijanie zainteresowań i zdolności
- Organizowanie gier i zabaw ruchowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny
- Upowszechnianie zajęć kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny osobistej i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia
- Uczenie i rozwijanie samodzielności
- Kształtowanie postaw pożądanych społecznie
- Uczestnictwo w kulturze, organizowanie kulturalnej rozrywki oraz kształtowanie nawyków życia codziennego
- Rozwój zainteresowań czytelniczych
- Wyrabianie wrażliwości estetycznej, rozwój zdolności manualnych
- Kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych
- Walka z agresją i przemocą
- Podnoszenie poziomu wychowania i nauczania, wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody
- Udzielanie pomocy uczniom mających trudności w nauce