• ZASADY I ORGANIZACJA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE

          PODSTAWA PRAWNA

          • Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
          • Rozporządzenie MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych

           

          Istota pomocy psychologicznopedagogicznej

          Istotą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom jest:

          • rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia;
          • rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia;
          • rozpoznawanie czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie ucznia w szkole
            w celu wspierania jego potencjału rozwojowego.

          Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole wynika w szczególności:

          • z niepełnosprawności;
          • z niedostosowania społecznego;
          • z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
          • z zaburzeń zachowania lub emocji;
          • ze szczególnych uzdolnień;
          • ze specyficznych trudności w uczeniu się;
          • z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
          • z choroby przewlekłej;
          • z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
          • z niepowodzeń edukacyjnych;
          • z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
          • z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

          Planowanie i udzielanie pomocy.

          Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest udzielana z inicjatywy ucznia, rodziców ucznia, nauczyciela, wychowawcy lub innej osoby lub instytucji działających na rzecz rodziny i dzieci. Planowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy do nauczycieli ucznia i specjalistów. Udzielana jest ona uczniom przede wszystkim w trakcie bieżącej pracy z nimi, oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także podczas dodatkowych zajęć grupowych i indywidualnych. Koordynatorem działań jest wychowawca klasy, do której uczęszcza uczeń. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne. W Szkole Podstawowej nr 1 w Mikołowie pomoc psychologiczno–pedagogiczna może mieć poniższe formy:

          - dostosowanie wymagań edukacyjnych (form i metod pracy) do indywidualnych potrzeb uczniów,

          - dostosowanie sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych i kryteriów oceniania uczniów, - zajęcia rozwijające uzdolnienia,

          - zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się,

          - zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze,

          - zajęcia korekcyjno–kompensacyjne,

          - zajęcia terapii pedagogicznej,

          - zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno–społeczne,

          - zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,

          - zindywidualizowana ścieżka kształcenia,

          - porady, konsultacje dla uczniów i rodziców/opiekunów uczniów,

          - warsztaty i szkolenia dla rodziców/opiekunów uczniów i nauczycieli.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1
      • (+32) 2262338
      • ul. Konstytucji 3 Maja 20 43-190 Mikołów Poland
      • Dyrektor szkoły: Bożena Hain
      • Adres skrzynki podawczej na platformie e-PUAP: /SP1Mikolow/SkrytkaESP
  • Biuletyn informacji publicznej
  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 721
  • Facebook